Piracy irony

Jag kan inte hjälpa det, så jag skriver ett mini-inlägg om något som inte rör jämställdhet – för att det fick mig att reagera och fnissa och tänka till och ändra åsikt och och och…

Det handlar om piratkopierade spel som riggats i syfte att få  pirater att invända mot piratverksamhet. Läs hela historien What happens when pirates play a game development simulator and then go bankrupt because of piracy?

When we released our very first game, Game Dev Tycoon (for Mac, Windows and Linux) yesterday, we did something unusual and as far as I know unique. We released a cracked version of the game ourselves, minutes after opening our Store.

Läs artikeln själva och bilda er egen uppfattning.

digital_pirate

Om enstillaundran

Jag är inte ute efter definitiva svar på de frågor som jag ställer, inte heller kommer jag att erbjuda entydiga lösningar på de problem som dyker upp. Min avsikt är att få en möjlighet att föra en sansad dialog. Visa alla inlägg av enstillaundran

Vad tycker du? Lämna gärna en kommentar (modereras i efterhand).

